,,Iarăși linia ferată directă R. Vâlcea - Curtea de Argeș - Pitești'' articol din Naționalul Vâlcii 1934
„Naționalul Vâlcii” —
Martie-Aprilie, 1934
Iarăși linia ferată directă R.
Vâlcea - Curtea de Argeș - Pitești
Se
vântură iarăși vorba că in curând se vor începe lucrările pe teren ale căii
ferate, de mult studiată a se construi între R. Vâlcii și Pitești direct peste
Olt și Topolog și prin tunele deschise pe sub dealurile Negru și Comarnic și pe
sub al Argeșului spre Curtea de Argeș, sau spre gara Radu-Negru. Costul
lucrărilor vor fi deabia pe jumătate din suma de 2500 de milioane, câtă trebue
ca să se întărească mai bine și linia Vintul de jos-Sibiu și Sibiu – R. Vâlcea,
cu construirea altei gări în R -Valcii — mai în sus de depoul de mașini de azi
cu lărgirea podului peste râul Râmnic și cu facerea unuia nou, tare, peste OIt
spre Budeşti sau spre Valea Sâmnicului.
De
s'ar începe odată ! Bine-ar fi, că s'ar mai scurta timpul la 3-4 ore de mers la
București un tren iute (rapid, accelerat). Numai dacă n'ar interveni alte
lucrări de linii ferate, poduri ș. a. mai urgente... !
Cerem
şi nol oprirea trenur;lor în stația Drăgășani în răstimpul
dela 15 August până la 26 Octombrie în fiecare an, barim câte o oră, în acel timp călătorii putând vizita și
folosi expoziția și cura de struguri și de vinuri din acest oraș vestit în
toată țara pentru bunătatea produselor viticole.
Sursa text - Colecția Bibliotecii Județene Antim Ivireanul - Colecția Naționalul Vâlcii
După
Primul Război Mondial, Direcția Generală a Construcților de Căi Ferate a prevăzut
această linie ca fiind de urgența a doua, prima fiind Bumbești-Livezeni.
Într-un alt program din 1922, lucrarea figura ca a opta în categoria liniilor
grele. În 1927, calea ferată Curtea de Argeș - Râmnicu Vâlcea era prima după
lucrările începute și care trebuiau mai întâi finalizate. În 1934, construcția
liniei era considerată a treia ca importanță, după Ilva Mică-Vatra Dornei și
Bumbești-Livezeni.
Calea
ferată Vâlcele-Bujoreni Vâlcea (cunoscută și sub numele de Vâlcele-Râmnicu
Vâlcea) este o cale ferată ce face legătura între localitățile Vâlcelele,
județul Argeș și Bujoreni, județul Vâlcea. Linia are o lungime de 41 km și a
fost construită în perioada 1979-1989, deși posibilitatea construirii unei căi
ferate care să lege valea Argeșului de valea Oltului a fost studiată încă din a
doua jumătate a secolului al XIX-lea. Tronsonul ar fi urmat să scurteze
distanța dintre București și Arad cu peste 100 km iar, pe plan local, să
realizeze o legătură directă între Râmnicu Vâlcea și Pitești, precum și
scurtarea distanței dintre Sibiu și București cu 117 km.
Tronsonul
a fost construit cu linie simplă, neelectrificată și prevăzută cu semnalizare
mecanică. Deși lucrările nu erau complet finalizate, calea ferată a fost
oficial inaugurată la sfârșitul anului 1989, apărând în Mersul Trenurilor sub
tabela 219. Cu toate acestea, nu au circulat niciodată trenuri de călători sau
de marfă pe acest tronson, cu excepția unor trenuri de probă. Lucrările au
continuat sporadic după 1990 până în 1998 când au fost sistate iar tronsonul a
fost oficial închis. În anul 2004 linia a fost dezafectată prin demontarea
șinelor de cale ferată.
Sursa foto Wikipedia
Acestea ar fi fost trenurile plănuite să circule pe Vâlcele-Râmnicu Vâlcea conform MT 1991/1992.
RăspundețiȘtergerehttps://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1992&relace=RO-219