Podul de cale ferata de la Proieni traversează Oltul și este - alături de podul lui Anghel Saligny de la Cernavoda - unul dintre obiectivele de valoare ale patrimoniului național, fiind considerate minuni ale Europei în materie de arhitectură, dar și ca durată de folosința.
Podul
de la Proieni (256m) a fost construit în 1899 la celebrele Atelierele Dayde
& Pille din Paris (exista inscripția pe pod) si a fost apoi transportat pe
bucăți pe Valea Oltului. Nota distinctă a acestei construcții tehnice este dată
de curbura sa accentuată, o revoluție tehnică la sfârșitul secolului al
XIX-lea. Amplasarea lui s-a făcut sub îndrumarea
inginerului Mihail M. Râmniceanu, iar de atunci a funcționat neîntrerupt 100 de
ani. Ieșit din garanție după 100 de ani de folosință, podul CFR de la Proieni a
fost însă inclus pe lista Monumentelor Istorice și a fost înlocuit de unul nou,
construit în paralel cu cel vechi.
Podul de la Proieni (8 mai 1899)
Comentarii
Trimiteți un comentariu