Treceți la conținutul principal

Postări

Bătrâni din Horez, Vâlcea (1928)

,,Vederi"" din Băile Govora (anii 70)

                                                                   Vedere din parc – 1978                                                               Vedere din parc – 1978                                                    Vedere din parc. Foto: N. Bogdan 1979                                                              Vedere din parc - 1976                                                              Parcul  Foto: I. Petcu 1977                                                                  Vedere din parc - 1978

Zăvoiul de odinioară

                                                                        Lacul din Zăvoi                                                                     Cascada din Zăvoi        Odată cu Zăvoiul, ce a stimulat de-a lungul timpului atâtea condeie inspirate din a căror producțiune literară s-ar putea înjgheba o consistentă antologie „nobilă și sentimentală", Zăvoiul de odinioară cu lacul acoperit de sălcii plângătoare, cu chioșcuri traforate de anonimi artiști pierduți în ceața vremii, în care duminicile cânta fanfara militară, cu pitici din piatră plantați pe malul lacului și fotografi ce nemureau în câteva secunde pe ostașii în permisie de la cazarmă, ieșiți „la aer" cu iubite de ocazie, pe care le țineau de mijloc, tandru, cu alei pustii în cursul săptămânii, acoperite toamna cu un strat romanțios de frunze pastelate, cu court-urile de tenis, serele de flori ce aduceau lumină și culoare la baluri, nunți, logodne, petreceri și aniversări, cu stadionul de fotbal umil, rudim

VÂLCEA ÎN ACUARELELE LUI AMEDEO PREZIOSI (partea a II-a)

         Schițele pe care Amedeo Preziosi le-a realizat în România au o valoare narativă incomparabilă prin comparație cu cele făcute pe alte meleaguri. Ele câștigă printr-un colorit variat și nuanțat, totul fiind susținut de o rețea de linii evocatoare și precise. Activitatea din România pare că l-a înscris într-o nouă etapă în cariera sa plastică. Toate lucrările sale din România sunt interesante prin inedit și autenticitate. Prin fazele diferite de execuție în care ele au rămas istoriei - unele doar începute, altele avansate, altele neterminate, ele permit istoricilor și criticilor de artă să facă o reconstituire a modului în care acesta a lucrat.                                         Mănăstirea Hurezi Toate schițele și acuarelele sale arată istoricilor o persoană capabilă de o muncă febrilă, de maxim o oră, timp în care finaliza practic un tablou. El fixa pentru început orizontul, apoi schița cu creionul linii sinuoase, continui în funcție de necesități, adâncea execuția și o tri

Vâlcea în acuarelele lui Amedeo Preziosi (1868 - 1869)

                               Piaţa la Râmnicu Vâlcea                                                           De acuarelele lui Amedeo Preziosi te indragostesti pe loc, oriunde le-ai descoperi: la muzeu sau in vreun album tiparit cu grija, pe internet sau in vreo expozitie dedicata peisagistilor. Dupa cele doua scurte vizite in Romania, la invitatia printului Carol I (1868-1869), Preziosi ne-a lasat practic un mic muzeu de arta, un tezaur de arta plastica, dar si importanta sursa de informare pentru istorici si antropologi.      Contele Amedeo Preziosi s-a nascut in 1816 (tata italian, mama frantuzoiaca) in La Valetta. A parasit Malta pentru studii de drept, la cererea tatalui, dar s-a dedicat artelor, la Paris. A revenit in Malta, dar nu pentru a se ocupa de chestii juridice, ci pentru a picta. Din cauza neintelegerilor cu tatal sau a plecat la Constantinopol, atras de acel exotism care ii inflacarase pe romantici. Talentul l-a propulsat rapid, fiind cunoscut atat la curtea sulta

Vederi din Voineasa

                          Colaj. Valea Lotrului.  Imaginile din dreapta, sus și de jos: Vile.  Foto: V. Stamate  1980.  Colaj: Valea Lotrului. Imaginea din stânga, sus: Vila. Fo to: I. Ariton. 1990. Colaj.Foto: Dumitru F. Dumitru. 1978.  Stațiunea balneară așezată într-o pitorească zonă de păduri cu conifere și cu un climat blînd, asigură condiții optime de odihnă sau tratament pentru bolnavii de nevroză astenică, silicoza, precum și un mare spațiu pentru  agrement și turism.  Editor: Uniunea Generală a Sindicatelor din România.  Colaj.  Foto: V. Stamate. 1984.  Vile; Vile la Voineșița.  Colaj.  Foto: I. Nădrag. 1988. Colaj.  1989.  Vedere; Vile. Foto: I. Nădrag. Colaj.  Foto: I. Nădrag. 1998. Colaj.  Foto: I. Nădrag. 1998.  Sursa http: sanuuitam.blogspot.com

Casa judecătorului Gheorghe Petrescu (Râmnicu Vâlcea)

  Casa judecătorului Gheorghe Petrescu (Râmnicu Vâlcea) La mijlocul anilor 20 (secolul trecut), pe actualul bulevard Tudor Vladimirescu, se construia casa judecătorului   Gheorghe Petrescu. Este vorba despre un imobil în stil neoromânesc desfășurată pe demisol, parter înalt, etaj și mansardă. Clădirea poartă semnătura   arhitectuluI Alfred Hugo Cernea iar în prezent găzduiește Casa Căsătoriilor. Sursa UCT MEDIA

Casa Vica Georgescu (Râmnicu Vâlcea)

  Casa Vica Georgescu (Râmnicu Vâlcea)   La începutul anilor 20 (secolul trecut),Vica Georgescu, personalitate a Râmnicului Vâlcea își edifica în orașul natal o frumoaă locuință. Este vorba de o vilă în stil neoromânesc desfășurată pe parter, etaj și mansardă, proiectată de arhitectul Alfred Hugo Cernea.           Vică Georgescu, a fost avocat, membru al partidului PNȚ din 1925, deputat de Vâlcea în 1928, senator P.N.Ţ (în 1932) pe lista judeţului Caraş-Severin, redactor al publicaţiei „Cercul” (1927-1944). Sursa UCT MEDIA